אבי גבאי: 2.5 מיליון פלסטינים החיים ביו"ש לא ייעלמו

איתי גדסי 4 Comment on אבי גבאי: 2.5 מיליון פלסטינים החיים ביו"ש לא ייעלמו

יו"ר מפלגת המחנה הציוני נאם היום בכנס הרצליה ואמר כי "ממשלת נתניהו נעולה בתוך קונספציה שאומרת שאנחנו יכולים לעד לנהל את הסכסוך עם הפלסטינים ושאין שום קשר בין הסכסוך לבין העימות עם איראן. זו טעות"

יו"ר העבודה, אבי גבאי צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יו"ר העבודה והמחנה הציוני, אבי גבאי, בכנס הרצליה: "התפיסה לפיה יש למנוע מהאיראנים להפוך את סוריה לחזית נוספת מולנו נכונה ומדויקת, והיא מחייבת תקיפות נרחבות. אבל הפתרונות הגדולים הם מדיניים, כלכליים ואסטרטגיים שנתונים בידי הדרג המדיני"

"זה הזמן לפעול וליזום, להיפטר מהפחדים שיוצרת פוליטיקת ה"בייס", ליצור אמון בין המנהיגים, להגיב ליוזמה הערבית, ולפתוח במו"מ כן עם הפלסטינים ועם מדינות האזור"

בדבריו חיזק גבאי את עמדת ראש הממשלה נתניהו ואמר כי "התפיסה שמובילה מערכת הביטחון, לפיה יש למנוע מהאיראנים להפוך את סוריה לחזית נוספת מולנו נכונה ומדויקת, והיא מחייבת גם תקיפות נרחבות כפי שאירעו הלילה. מדינת ישראל חייבת לכבד ולשמור על גבולה. אבל הפתרונות הגדולים של הבעיות והאתגרים האסטרטגיים הם לעולם לא פתרונות צבאיים. הפתרונות הגדולים הם פתרונות מדיניים, כלכליים ואסטרטגיים שנתונים בידי הדרג המדיני.

"ממשלת נתניהו נעולה בתוך קונספציה שאומרת שאנחנו יכולים לעד לנהל את הסכסוך עם הפלסטינים ושאין שום קשר בין הסכסוך לבין העימות עם איראן. זו טעות. אנחנו חייבים לייצר באופן קבוע אופק מדיני. אופק שיפעל לצמצם את עוצמות הסכסוך ולהגביר את היציבות האזורית, אופק שייצר לישראל טבעת ביטחון מדינית.

בעוד כמה ימים תיפתח בירושלים השגרירות האמריקאית. תהיה שם חגיגה גדולה, עם תמונות יפות ובאמת, זו שמחה אמיתית. ירושלים היא בירתנו וטוב שארצות הברית מכירה בה ופותחת בה את השגרירות. אך שלא נשגה, 2.5 מיליון פלסטינים החיים ביהודה ושומרון לא ייעלמו לשום מקום. הם נותרים באחריותנו, עוברים במחסומים שמאוישים על ידי בנינו ובנותינו, מבקשים אישורים שונים במנהל האזרחי, ממתינים לאישור של הקבינט לכל סלילת כביש. וממשיכים להיות תלויים בנו בהיבטי חיים רבים מאוד.

חלופות המרכז והאווירה אינן קיימות באמת. הן רק מטשטשות את התמונה שהישראלים רואים. טשטוש שמשרת את דוקטרינת הקיפאון. התפקיד שלנו הוא להציג דרך אחרת. להשמיע ולהדגים לאזרחי ישראל שניתן להבטיח גם ביטחון וגם תקווה, גם ביטחון וגם שינוי, גם ביטחון וגם שלום.



4 תגובות

מיין תגובות
    1. כן, האג'נדה שלו בנוגע לחילולי שבת ממש "נהדרת"